Alde zaharreko amabilizazioaren inguruko gutuna

Bizilagun hori:

Gorka Azpiroz naiz, Lekunberriko alkatea, eta lerro hauekin gure herriko alde zaharreko sarreran egiten ari garena azaldu nahi nizuke, baita hori egiteko eman den prozesua ere. Pertsonalki badakit ekintza honek iritzi asko sortzen ari dituela, eta horregatik, garrantzitsua iruditzen zait dena patxadaz azaltzea.

Jarduera hau 2019ko abenduan hasi zen, Lekunberriko Udalak Sertecna enpresari egiten dion enkarguarekin. Enpresa horrek egiten duena “Lekunberriko Mugikortasun eta Trafikoari buruzko azterlana” da. Hor aurkitzen dugu gure herriaren diagnostikoa, hobetu beharko genituzkeen gauzak hain zuzen ere.

Dokumentu hori garrantzitsua dela uste dugu, baina horrek kanpoko ikuspegia eta ikuspegi teknikoa ematen zigun, baina garrantzitsua iruditzen zitzaigun denon gogoeta dokumentu horri ekarpena egin ahal izateko. Horregatik, 2020ko otsailean Lekunberri Bizigarri prozesu parte hartzailea lantzen hasi ginen, bilera irekiak egin ziren 2020ko martxoaren 10ean, urriaren 4, 16, 17 eta 23an, eta, azkenik, horrekin guztiarekin, 2020ko abenduan dokumentu bat argitaratu genuen, prozesu horretan jasotako ondorio guztiak jasotzen dituena.

Puntu beltz gisa baloratutako gunerako (Herriko Plaza) prozesuaren ondorioak honako hauek dira: gainkarga handiko aparkaleku desegoki eta desordenatuak, oinezkoen espazio falta, gehiegizko abiadura, banku falta, paperontziak, segurtasun eta mugikortasun falta oinezkoentzat.

Hori guztia ikusita eta udal talde biek garrantzitsutzat jotzen genuen zerbait dela ikusita, eremu horretako mugikortasunari irtenbide bat eman behar zitzaion, eta Nafarroako Gobernuak 2021eko abuztuaren 19an eman zigun laguntza inguru horretan jarduketa bat gauzatzeko.

Udaleko hirigintza arloak aurretik aipatutako arazo batzuk konponduko dituen proiektu bat egin zuen, eta urte horretako irailaren 22an egin zen lehen bilera irekia, proiektua azaldu eta eztabaidatzeko helburuarekin. Pertsona batzuen esanetan, udalak ez du entzun bilera horretan egondako jendeak zioenari, eta esan behar dut ez dela horrela izan; izan ere, aurkeztutako proiektua eta azkenik egin denari erreparatuz gero, hainbat aldaketa daude herritarrek eskatuta. Horren berri sareetan eta komunikabideetan eman zen, Lekunberriko puntu ikusgarrienetan kartelak jartzeaz gain.

Bilera horretan, inguruko bizilagunek dituzten ibilgailu partikularren kopurua zenbatzeko eskatu ziguten, eta, horregatik, urriaren 19an, inkesta bat postontzietan jarri eta sareetan argitaratu genuen, hori jakiteko, eta datu horiek kontuan hartu genituen proiektuan aldaketaren bat egiteko.

Irailaren 30ean, jasotako guztiaren ondorioak argitaratu genituen, eta Nafarroako komunikabide garrantzitsuenek prozesu osoari egiten diote erreferentzia; azaroaren 9an, berriz, gure langileak hiri-elementu desberdinak jartzen hasi ziren, jarduketa hasteko.

Lehen 4 egun horietan pilona, banku eta zementu blokeak jartzen ari ziren udal langileek iruzkin eta iradokizun ugari jaso dituzte, baina nabarmendu nahi nuke jokabide guztiz mespretxagarriak izan direla batzuk, udal langileekiko errespetu falta larriak hain zuzen ere. Benetan uste dut hori ezin dela gertatu, beren lana egiten ari diren pertsonak dira, eta ekintza bat gehiago edo gutxiago gustatu arren, gutxieneko hezkuntza eta errespetua izan behar dugu.

Udal honek eta nik neuk jarrera osoa izan dugu gai honi eta askori buruz entzuteko eta eztabaidatzeko, eta, horregatik, berriro ere planari ekarpen gehiago egiteko aukera zabaldu nahi dut, baldin eta guztion onerako bada, eta ez norbanakoarentzat bakarrik (autoa hemen aparkatu nahi dut eta kendu iezadazu elementu hau), ulertu behar dugu hau ez dela plan pertsonalizatua.

Eskerrik asko pazientziagatik, badakit horrelako aldaketa bat kosta egiten dela. Eskerrik asko ekarpenak egiten ari zareten guztioi, beti uste izan dut zuei entzuteko gaudela hemen, eta hala uste dut oraindik ere.

Mila esker

Gorka Azpiroz, Gobernu taldearen izenean.

Udal honek Nafarroako Gobernuaren diru-laguntza jaso du Hirigune Historikoa Amabilizatzeko proiekturako.

Dokumentazioa

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email